Premiery wydawnicze MARZEC

3/07/2018 08:16:00 AM


Mimo, że moim głównym postanowieniem w tym roku jest przeczytanie zaległych książek, w szczególności takich, na które od dłuższego czasu mam ochotę, to jednak nie mogłabym przejść obojętnie obok niektórych nadchodzących premier! Pokaże Wam co mnie interesuje najbardziej, nawet jeżeli przeczytam to... za rok. Czego Wy wypatrujecie i na co szykujecie portfele? Moje oszczędności płakać na szczęście nie będą, bo bardzo ostrożnie wybrałam sobie premiery, które mnie ciekawią. W 2018 stawiam na rozwagę! 

  

Z NIENAWIŚCI DO KOBIET

Justyna Kopińska

Premiera: 08.03.2018r 
Świat Książki 

Zbiór reportaży „Z nienawiści do kobiet” to historie o najważniejszych sprawach, którymi żyła cała Polska.  Książkę otwiera premierowa opowieść syna o Violetcie Villas, artystce, która odniosła ogromny sukces, była podziwiana przez miliony, a zmarła w samotności. Tekst „Ksiądz pedofil odprawia dalej” to szokująca historia trzynastoletniej dziewczynki podstępem wywiezionej od rodziców i gwałconej przez księdza, a reportaż „Z nienawiści do kobiet” pokazuje, jak wojsko zamiata pod dywan molestowanie seksualne kobiet przez wysokiej rangi oficera. 

No cóż, Polska odwraca oczy wstrząsnęła mną niesamowicie. W taki sposób, że miałam ochotę kogoś rozszarpać, ale nie miałam nikogo takiego pod ręką, dlatego też najnowszy zbiór reportaży Pani Justyny również muszę przeczytać. W dodatku autorka jest świetną kobietą, która bardzo usilnie stara się, byśmy ją usłyszeli i żebyśmy po prostu... otworzyli w końcu oczy. 

Laini Taylor - Strange the Dreamer. Tom 1. Marzyciel / Laini Taylor - Strange The Dreamer
STRANGE THE DREAMER
TOM. 1 MARZYCIEL

Laini Taylor

Premiera: 14.03.2018r
Wydawnictwo SQN 

To marzenie wybiera marzyciela, a nie odwrotnie. Lazlo Strange od zawsze marzył, aby poznać tajemnice zaginionego miasta Szloch. Jako sierota, a potem skromny bibliotekarz, nawet nie przypuszczał, że ma szansę na odbycie kosztownej wyprawy przez pustynię Elmuthaleth do miejsca, gdzie mieszkają mityczni wojownicy. Dopóki sami nie przekroczyli bramy Wielkiej Biblioteki i nie zaproponowali wyprawy… komuś innemu. Tu liczy się czas i każda podjęta decyzja. Przed Strange’em pojawią się wybory, których nie sposób dokonać, żal, którego nie da się wyleczyć, oraz magia tak prawdziwa, jakby istniała naprawdę. Zanurz się w świecie pełnym skrywanych od wieków tajemnic, marzeń niebieskich jak opale, jak skrzydła ważki czy niebo, niezwykłych snów, które dyktują zmysły. Czytając "Marzyciela", zapomnisz, co jest snem, a co jawą.


Chyba okładka tej książki męczy Was z każdej możliwej strony. Mnie męczyła i wcale nie miałam ochoty jej czytać. Już dawno temu sprawdzałam opis fabuły i przymierzałam się do oryginału, ale jednak zrezygnowałam i nie zamierzałam tego zmieniać. Nie wiem co mnie podkusiło do zamówienia egzemplarza. Jeszcze raz przeczytałam opis książki, tym razem po polsku - nie, nic AŻ TAK ciekawego. To, że jest na wielu książkowych Instagramach, też mnie nie zmotywowało a zadziałało wręcz odwrotnie. Być może to zasługa jednej z Was, która napisała że skoro kocham TRC, to powinnam pokochać i Marzyciela? Nie wiem. Albo po prostu załączyła mi się okładkowa sroka. Albo albo. 



DZIEWCZYNA WE MGLE 

Donato Carrisi


Premiera: 14.03.2018r 
Wydawnictwo Albatros

CZY MŁODA DZIEWCZYNA PROSTU ROZPŁYNĘŁA SIĘ WE MGLE? Detektyw Vogel zrobi wszystko, aby rozwiązać zagadkę tajemniczego zniknięcia. Kiedy dziennikarze z całego kraju zjeżdżają do prowincjonalnego miasteczka, zasypując jego mieszkańców pytaniami, Vogel jest pewien, że w ogólnym zamieszaniu uda mu się trafić na jakiś trop. Wskazówki okazują się jednak mylące, fałszywe ślady tylko oddalają go od prawdy, a leżące na uboczu górskie miasteczko wydaje się zdecydowanie bardziej mroczne, niż można by przypuszczać…

Muszę przyznać, że nie byłam pewna, na którą Albatrosową premierę się zdecydować w tym miesiącu. Na pewno każdy znajdzie wśród nich coś dla siebie, ale ja szukałam czegoś wyjątkowego. Ten tytuł przyciągnął moją uwagę chyba najbardziej. No cóż, trochę mam wrażenie, że podobną książkę gdzieś czytałam, ale mam ochotę to sprawdzić i liczę na dobrą lekturę. Poza tym kusi mnie mocno film, który w zeszłym roku powstał na podstawie owej powieści.


TESTAMENT 

Remigiusz Mróz

Premiera: 14.03.2018r
Wydawnictwo Czwarta Strona

Znany warszawski ginekolog niespodziewanie otrzymuje ogromny spadek od jednej ze swoich pacjentek, choć przyjął ją w gabinecie tylko raz. W skład masy spadkowej wchodzi zapuszczona nieruchomość, która lata temu po reprywatyzacji stała się własnością kobiety. Kiedy lekarz jedzie na miejsce, czeka go kolejne zaskoczenie – odnajduje zwłoki w stanie zaawansowanego rozkładu, a niedługo potem ginekologiem interesuje się policja, gotowa aresztować go za przestępstwo. Lekarz chce, by reprezentowała go Joanna Chyłka, która jakiś czas temu była jego pacjentką. Mecenas waha się, jest bowiem zaabsorbowana obroną kogoś innego. Kiedy jednak okazuje się, że ginekolog może pomóc w wyciągnięciu tej osoby z więzienia, natychmiast się zgadza. Nie wie, jak wiele sekretów drzemie w rodzinnej przeszłości spadkodawczyni…

Ekhm... cóż mogę powiedzieć. Tempo wydawania przez tego pana książek nie idzie ostatnio w parze z jakością. ALE, ale to nie zmienia faktu, że bardzo ucieszyła mnie wiadomość dotycząca najnowszej jego książki. To nie ważne, że pamiętam jak dopiero co z podekscytowaniem brałam się za Oskarżenie, by potem skończyć czytać je z wielkim, ogromnym zawodem... Magia Chyłki, a przede wszystkim Kordiana sprawia, że właśnie szukam już przedpremierowych ebooków.




You Might Also Like

7 komentarze

  1. "Marzyciel" najbardziej mnie ciekawi :) ja również postawiłam na książki, które mam na półce. Biją się z tymi, które dostaję od wydawnictw. Pozdrawiam!
    Już, "Szklany Tron" widzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na "Testament" czekam jak najbardziej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam sobie odpuścić marcowe nowości, ale "Marzyciel" tak bardzo przyciąga uwagę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wstyd się przyznać, ale jeszcze nie znam twórczości Mroza :) Po maturze na pewno to nadrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Najbardziej ciekawi mnie "Marzyciel" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam na "Marzyciela" :D

    Pozdrawiam,
    camilleshade-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiosna - jak widać - nieźle zapowiada się czytelniczo! :) Polecamy oczywiście każdy z tych tytułów, a szczególnie "Testament" Remigiusza Mroza, bo faktycznie, każde spotkanie z Joanną Chyłką jest super przyjemne! :)

    OdpowiedzUsuń